Amikor nem is oly rég a műanyag ablak kezdte kiszorítani a hagyományos, fakeretes társait, még újdonságként hatott, s mint ilyen, az ára is ennek megfelelően magasabb volt, mint a hagyományos változat ára. Az azóta eltelt időben mindkét termékcsoport megmaradt a piacon, s folyamatosan korszerűsödött. Mindkét változatot folyamatosan fejlesztették, hogy az egyik nehogy teljesen kiszorítsa a másikat a piacról, monopolhelyzetét kihasználva.

A folyamatos korszerűsödés hatással volt a műanyag ablak ár változására is, mivel a fejlesztés költségének egy részét is a vásárlónak kell megfizetnie, emellett a felhasznált anyagok is egyre jobb minőségűek, amely szintén többletköltséget jelent a gyártó számára. A gyártó célja egy tisztességes profit elnyerése, ezért a műanyag ablak ár kialakításában figyelembe veszi a saját, gyártás során felmerülő költségeit, de természetesen figyelemmel kell kísérnie a konkurenciát is, hiszen ha túlárazza saját termékeit, el fogja veszteni a vásárlókat, mivel azok a környéken fellelhető cégeknél fogják ugyanazt a terméket kedvezőbb áron megvásárolni. Ez lehet az érme egyik oldala.

Az érme másik oldala pedig az az örökérvényű igazság, hogy a minőségnek ára van. Ezért van az, hogy a műanyag ablak ár a folyamatos fejlődés hatására viszonylag kiszámítható pályát fut be. Mindenkinek tisztában kell lennie azzal, hogy ha két réteg üveg helyett hárommal szerelt terméket választ, az üvegben is és nemesgázban is többletköltséggel jár. Ennek a várható többletköltségnek azonban hosszú távon megvan az az előnye, hogy a nyílászáró tökéletesebben tudja ellátni feladatát, mivel a plusz réteg üveg és nemesgáz jobb hatásfokkal szűri ki a zajokat, emellett kisebb a hőveszteség értéke is, mint a korábbi, kétrétegű üveggel készült változatoknak.

Milyen egyéb tényezők lehetnek hatással manapság a műanyag ablak ár változásaira?

Természetesen az egyéni igények befolyásolhatják a termékek végső költségeit. A legtöbb cégnél az egyedi méret nem jár többletköltséggel, azonban a forma már komoly befolyásoló tényező lehet. A hagyományos négyszög alakú termékekkel nincs gond. De mi a helyzet más síkidomokkal? Gondoljunk csak a háromszög, netán félkör, kör alakú nyílászárókra. Ezek már másfajta megközelítést igényelnek, mely esetleges plusz terheket róhat a megrendelőre. ezek nem csak anyagi természetűek lehetnek, hanem esetleg többletidőt is jelenthetnek, mivel előfordulhat, hogy az ilyen termékek hosszabb idő alatt készülnek el.

Csakúgy, mint a nagy szupermarketek időszaki akciói esetében, a nyílászárók piacán is előfordulhat, hogy nagyobb volumenű rendelés esetén a műanyag ablak ár a számla végén egy kicsit szerényebb összeggel szerepel, mintha ugyanazt a mennyiséget kisebb rendelésekben vásárolták volna meg.  Ehhez azonban a szupermarkethez hasonlóan a vásárlónak rendelkeznie kell a nagyobb tétel kifizetéséhez szükséges tőkével, mely nyilván sokkal jelentősebb összeg lesz, mint egy 6 darabos tisztítószercsomag a bevásárlóközpontban.

Legyen szó bármilyen nyílászáróról, a termékekért fizetendő összeg viszonylag fix, de azért gondos előrelátással, és a rendelkezésre álló lehetőségek kihasználásával a vásárló és az eladó egy kölcsönösen kielégítő végösszegben állapodhat meg egymással, annak érdekében, hogy az üzlet mindkettejük számára elégedettséggel záruljon. Így lehet megalapozni egy hosszabb távú gyümölcsöző kapcsolatot, amely további előnyöket rejtegethet a vevő és a kereskedő számára egyaránt.

 

Pin It on Pinterest

Ossza meg ezt!